News

Bezpieczne zakupy online – o czym warto wiedzieć?

Nawet te osoby, które dosłownie latami wzbraniały się przed pełnym wykorzystaniem możliwości Internetu, w dzisiejszych czasach od czasu do czasu kupują różne rzeczy online i – w większości przypadków – bardzo to sobie chwalą. Jeżeli i ty możesz zaliczyć się do tej grupy, prawdopodobnie wciąż jeszcze wielu rzeczy musisz się nauczyć. Zacznij więc od postaw, czyli od zapoznania się z ogólnymi zasadami robienia zakupów online. Zakupy online mogą być nawet bezpieczniejsze od zakupów realizowanych w sklepach stacjonarnych, gdy tylko wiesz, jak prawidłowo do nich podejść i wiesz, jakie prawa ci przysługują.

Przede wszystkim w przypadku kupowania rzeczy online zawsze przysługuje ci prawo do zwrotu produktu w przeciągu pełnych dwóch tygodni, czyli czternastu dni i to bez podawania żadnej konkretnej przyczyny zwrotu. Może być tak, że po prostu naszedł cię jakiś kaprys albo zmieniłeś zdanie i jednak nie podoba ci się zamówiony obrus. Nie musisz nikomu się tłumaczyć z podjętej decyzji. Po prostu w standardowy sposób zwracasz towar, a sklep internetowy musi go przyjąć, o ile oczywiści towar nie ma na sobie żadnych śladów użytkowania i o ile udało ci się go zwrócić w ciągu przepisowych czternastu dni.

Zakładając więc, że zakupy online rzeczywiście okazały się klapą, a ty masz teraz zamiar pozbyć się kupionych wcześniej towarów, powinieneś zrobić to z pomocą specjalnego oświadczenia, którego gotowy wzór znajdziesz bez trudu na różnych stronach internetowych. Dokładnie go wypełnij i wraz z produktem umieść w opakowaniu (najlepiej tym samym, w którym otrzymałeś towar), a następnie odeślij na adres firmy przeznaczony do zwracania towarów. Wiele sklepów internetowych idzie pod tym względem klientom na rękę i już w przesyłanych paczkach umieszcza formularze zwrotu, które zwykle wystarczy uzupełnić w dosłownie kilku miejscach, by ułatwić sobie odesłanie towaru.

Tego typu informacje są ważne, dlatego dobrze by było, abyś je sobie zapamiętał. Nie każdy wie, że zakupy online są bardzo korzystne właśnie pod względem ewentualnego zwracania towarów. W żadnym wypadku nie musisz zatrzymywać produktu, z jakiego nie jesteś zadowolony.